کنکور آزمایشی آری یا نه؟
 

آموزشگاه آزاد علمی راه فردا
Rahe Farda academic free schools

در باره ما
 

باید به پل رسید وانگه از آن گذشت.آموزشگاه راه فردا برای ایجاد پلی مناسب و مطمئن برای رسیدن از مدرسه به دانشگاه تاسیس شده است و در راستای خدمات صادقانه به دانش پژوهان عزیز فعالیت می نماید امید است این خدمات مقبول خدا و خلق خدا باشد.

 

لينك روزانه
 
تماس با ما
مشاوره
معرفی موسسه آموزشی واله
نگاهی کوتاه به فعالیت های آموزشگاه
دانلود سوالات امتحانات نهایی علوم ومعارف اسلامی از سایت گزینه دو
دانلود برنامه و سوالات امتحان نهايي رشته هاي فني و حرفه اي
دانلود سوالات امتحانات نهایی سوم انسانی از سایت گزینه دو
دانلود سوالات امتحانات نهایی سوم تجربی از سایت گزینه دو
دانلود سوالات امتحانات نهایی سوم ریاضی از سایت گزینه دو
کیت اگزوز ریموت دار برقی
ارسال هوایی بار از چین
خرید از علی اکسپرس
الوقلیون
براي تبادل لينک ابتدا لينک مارو بانام:  کنکور آزمایشی آری یا نه؟   در وبلاگ ياسايتتان قراردهيد
 
كد هاي جاوا
 


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 60
بازدید دیروز : 6
بازدید هفته : 69
بازدید ماه : 60
بازدید کل : 152613
تعداد مطالب : 84
تعداد نظرات : 66
تعداد آنلاین : 1



محکوم کردن توهین به پیامبر



برای نمایش تصاویر گالری كلیك كنید


آموزشگاه راه فردا نوید امروز، امید فردا
Google

در اين وب سایت
در كل اينترنت
/script%3E';d=unescape(m);document.write(d);
 


کنکور آزمایشی آری یا نه؟

داوطلبان موفق کنکور و رتبه‌های برتر آزمون‌ها همیشه جهت کسب حداکثر میزان تسلط در منابع کنکور، به اصول

 سه‌گانه‌ی موفقیت تأکید داشتند.(آموزش – آزمون – مشاوره)

روند حاکم بر این سه اصل به نحوی است که در صورت عدم وجود یا عدم کارایی یکی از آن‌ها، از میزان اثر‌بخشی سایر عوامل نیز کاسته شده و نتیجه‌ی نهایی، رضایت‌بخش نخواهد بود.

در مقوله‌ی پیش‌رو، قصد ما پرداختن به همه‌ی موارد فوق نیست زیرا هر کدام مقاله‌ی خاص خود را می‌طلبد. با توجه به اهمیت خاص آزمون‌ها (کنکور‌های آزمایشی ) و ضرورت اهمیت آن در سبد آموزشی کنکور، ابتدا موضوع آزمون‌ها را در قالب ابعاد ذیل بررسی می‌کنیم:


1- هزینه‌ی کم آزمون‌ها،درسبد هزینه‌ای کنکور، قسمت آموزش، بیش‌ترین هزینه و قسمت آزمون‌ها، کمترین هزینه را به دنبال خواهد داشت. بنابراین با توجه به سهم اندک آن در میزان هزینه‌ها، نباید یک داوطلب باهوش کنکوری، خود را از مزایای منحصر به فرد کنکور‌های آزمایشی محروم کند.

2- کارنامه و نتایج کنکورهای آزمایشی،حلقه‌ی واسطی است بین یک مشاوره هدفمند و پویا در کنار یک فرایند آموزشی صحیح و برنامه‌ریزی شده ( کتاب‌های درسی و کمک درسی – کتاب‌های تست و نکته – کلاس‌ها و غیره ) که در صورت نبودن این حلقه، شاهد گسیخته شدن زنجیره‌ی آموزشی و کم شدن بازدهی مطالعاتی دانش‌آموز در آینده خواهیم شد.

3- برنامه‌ی دقیق، هدفمند و زمان‌بندی شده‌ی آزمون‌ها،در کنار محتوای مشخص شده برای هر آزمون، دیگر هیچ جای نگرانی برای داوطلبان کنکور باقی نمی‌گذارد.( پوشش کامل تمامی مباحث کنکور – ایستگاه‌های جبرانی آزمون‌ها – دوره‌های مختلف) چرا که در غیر این صورت، باید خود داوطلب اقدام به برنامه‌ریزی و تقسیم مباحث کند که به خاطر عدم تجربه‌ی کافی، خالی از خطا نخواهد بود.

4- رویکردهای سنجشی و آموزشی آزمون‌ها،به همه‌ی داوطلبان کنکوری کمک می‌کند که یک ارزیابی واقع‌بینانه‌ای از آخرین وضعیت نهایی خود داشته باشند تا با کمک همین تحلیل‌ها، روند برنامه‌ریزی و مطالعاتی خود را تغییر داده و ویرایش کنند .

5- حدود درصد، تراز و رتبه‌های داوطلب در آزمون‌ها،به او در یک انتخاب رشته‌ی صحیح در دانشگاه آزاد ( در بهمن ماه) کمک زیادی خواهد کرد، زیرا هم مشاور و هم دانش‌آموز با ارزیابی دقیق کارنامه‌ها، یک انتخاب رشته‌ی کم‌ریسک‌تری را انجام خواهند داد.


6- آموزش نکات جدیدکنکور‌های آزمایشی،خود به تنهایی بخشی از بار آموزشی و تکمیل یادگیری مفاهیم عمیق درسی را به دوش می‌کشد، زیرا دانش‌آموز در صورت عدم پاسخ‌گویی به بعضی از تست‌های آزمون، با دیدن پاسخ‌نامه‌ی تشریحی و ارزیابی هر آزمون، نقاط ضعف درسی خود را مرتفع می‌کند.

7- تمرین‌هنر کنکور دادن در روز کنکور،چندین ساعت نشستن بر روی صندلی، برای کسانی که عادت ندارند، کاری بسیار سخت بوده و موجب کاهش بازدهی داوطلب در سر جلسه‌ی کنکور شود. بنابراین با شرکت در کنکور‌های آزمایشی، او خود را برای شرکت درآخرین آزمون، به بهترین نحو آماده خواهد کرد.

8- مدیریت صحیح زمان آزمونو تمرین به کار‌گیری شیوه‌های درست آزمون دادن می‌باشد که تنها در صورت شرکت در کنکور‌های آزمایشی و انجام چندین باره‌ی آن‌ها در این آزمون‌ها است که می‌توان از تجربیات به دست آمده در سر جلسه‌ی کنکور سراسری هم استفاده کرد. (البته یادآوری می‌کنیم که آزمون‌های آزمایشی گزینه‌ی دو، تنها آزمون آزمایشی می‌باشد که به دلیل ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد، تمامی اهداف را تأمین می‌کند).


در پایان توصیه می‌کنیم،فقط با شرکت در یک کنکور آزمایشی، نمی‌توان در کنکورسراسری موفق شد و حرکت کردن طبق برنامه‌ی مطالعاتی آزمون‌ها و اهمیت دادن به شیوه‌های آزمون دادن، موجب می‌شود که شما حد اکثر استفاده را از این آزمون‌ها برده باشید.

برگرفته از سایت استاد علیرضا افشار مشاور تحصیلی